Teksti/Text: Kristiina Laakso
Kuvat/Pictures: Tytti Myöhänen (kuvat) & Mona Auervuolle (taulukko)
Vastaava päätoimittaja/Executive Editor: Jaana Loipponen
On aika palata arvoprosessin pariin ja kerromme tällä kertaa vähän tarkemmin, miten prosessi toteutettiin. Aiemmassa julkaisussa kerroimme, kuinka opiskelijoille, henkilöstölle ja sidosryhmille tehtiin erityylisiä kyselyjä. Tässä julkaisussa Mona kertoo toteutuspuolesta meille enemmän.
Henkilöstön kysely
"Elokuun 21. päivä Aulangolla järjestettiin henkilöstön
kehittämispäivät ja mukana oli 10 opiskelijan tiimi pitämässä henkilöstölle
noin tunnin kestävän työpajan. Minulla oli pohjustuspuheenvuoro, jossa kerroin
arvoprosessista, sen aikataulusta ja etenemisestä sekä tehtävästä, jonka
annoimme henkilöstölle. Työpajan pohjalla käytimme keväällä tehtyä mielikuvakyselyä,
jossa vastaajat pohtivat, millaisena Lahden ammattikorkeakoulu nähdään nyt ja
millainen on unelmien LAMK. Mielikuvakyselyjen tuloksia käytettiin t-paidoissa,
jotka olivat inspiroimassa henkilöstöä."
Opiskelijoiden kysely
"Syys- ja lokakuussa vierailimme kaikilla Lahden ammattikorkeakoulun aloilla eli liiketalouden alalla, sosiaali- ja terveys alalla, muotoilu- ja taideinstituutissa, matkailun alalla, tekniikan alalla ja musiikki- ja draamainstituutissa, ja keräsimme opiskelijoiden mielipiteitä arvoista ja niiden merkityksistä. Meillä oli paikka jokaisella kampuksella, jossa haastattelimme ohikulkevia opiskelijoita ja tarjosimme heille kahvia ja teetä. "
Sidosryhmien kysely
"Strategiatyön pohjaksi tehdyssä verkkoaivoriihessä kysyttiin
unelmien ammattikorkeakoulusta ja siinä yhteydessä oli myös kysymys Lahden
ammattikorkeakoulun uusista arvoista. Kyselyyn vastasivat ulkoisten
sidosryhmien lisäksi myös opiskelijat ja henkilöstön jäsenet."
Miten tuhannesta arvoehdotuksesta saatiin kahdeksan?
"Näistä kaikista työpajoista saimme yli 1000 arvoehdotusta ja
niille kaikille määritelmät. Samaa merkitystä kuvaavia arvoehdotuksia oli monia
ja niiden pohjalta tiivistimme työryhmän kanssa arvoehdotukset niiden
määritelmien mukaisesti sanaryhmiin. Kokosimme kutakin määritelmää kuvaamaan
2-4 arvoehdotusta. Näistä kokosimme kyselyn, jonka ensimmäisessä osassa
vastaajan tuli valita mielestään paras arvoehdotus vaihtoehto kutakin
määritelmää kohden. Seuraavassa vaiheessa vastaajien tuli valita kaikista 16
arvovaihtoehdosta neljä parasta arvoa Lahden ammattikorkeakoululle. Kyselyn
pohjalta kahdeksan suosituinta arvoehdotusta esiteltiin johtoryhmälle 5.12.2014."
Helmi-maaliskuun vaihteessa ilmestyvässä ja samalla viimeisessä arvoprosessia koskevassa julkaisussa
kerromme teille, mitkä arvot lopulta valittiin!
Value process part 2
In this post we will return to the value process and tell you more how it was managed.
The value process team collected opinions of all students, personnel and interest groups using different methods. The team attended staff development day at Aulanko on the 21st of August and organized a workshop for all staff members. The team also visited all LUAS campuses and asked the students their value suggestions. The interest groups were approached online, the answers were a result of a virtual brainstorming.
All these questionnaires were put together and the value process team gathered over 1,000 answers and meanings. After categorizing and evaluation, eight suggestions were given to the executive group who processed them to the final form.
In the next and the final post of the value process we are going to tell you what are those chosen values.
Value process part 2
In this post we will return to the value process and tell you more how it was managed.
The value process team collected opinions of all students, personnel and interest groups using different methods. The team attended staff development day at Aulanko on the 21st of August and organized a workshop for all staff members. The team also visited all LUAS campuses and asked the students their value suggestions. The interest groups were approached online, the answers were a result of a virtual brainstorming.
All these questionnaires were put together and the value process team gathered over 1,000 answers and meanings. After categorizing and evaluation, eight suggestions were given to the executive group who processed them to the final form.
In the next and the final post of the value process we are going to tell you what are those chosen values.
Projektipäällikkö/Project Manager: Kristiina Laakso
Viestintävastaava/Communications Manager: Ninni Mäkelä
Markkinointivastaavat/Marketing Managers: Santeri Larjanne & Miika Nevalainen
Graafinen suunnittelu/Graphic design: Laura K. Salminen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti