Arvoisa lukijamme,

Tervetuloa uudistettuun @sight –verkkojulkaisuun. Käynnissä olevana lukuvuotena julkaisuista vastaa liiketalouden alan johtamisen ja viestinnän toisen vuoden opiskelijaryhmä. Tänä vuonna @sight esittelee koulun tärkeimpiä projekteja ja tapahtumia.

Toivotamme Sinulle viihtyisiä lukuhetkiä!



Dear Reader,

Welcome to the reformed @sight -internet release. During this semester the publication is made by second year Management and communications student group from Faculty of Business Studies. This year @sight presents for you school’s most important projects and events.

We wish you pleasant moments with us!


torstai 12. joulukuuta 2013

DuuniExpo ja Yrittäjyyspäivät – monialainen opiskelijaprojekti

DuuniExpo ja Yrittäjyyspäivät –tapahtumakokonaisuus on Lahden alueen ainoa rekrytointi-, opiskelu-, yrittäjyys- ja verkostoitumistapahtuma. Tämän vuoden teemoja ovat syrjäytymisen ehkäisy työllistymisen ja koulutuksen kautta sekä vastuullisuus ja kansainvälisyys. Lahden ammattikorkeakoulun eri alojen opiskelijat järjestävät tapahtuman opiskelijaprojektina jo kuudennetta kertaa. Järjestelyt huipentuvat keskiviikkona 29. tammikuuta 2014 itse tapahtumapäivään Lahden messukeskuksessa.

Motivaation lähteitä

Olemme kaksi toisen vuoden liiketalouden alan opiskelijaa Lahden ammattikorkeakoulusta. Tänä syksynä aloitimme johtamisen ja viestinnän ammattiopinnot. Lähdimme mukaan DuuniExpo ja Yrittäjyyspäivät -opiskelijaprojektiin, koska messutapahtumien järjestäminen kiinnostaa meitä molempia yleisesti. Lisäksi saamme arvokasta kokemusta projektiluonteisesta työstä. Projekti on jaettu markkinointi- ja viestintä- sekä myyntitiimeihin. Meitä kiinnosti eniten markkinointi ja viestintä, sillä koimme, että hyötyisimme siitä tulevaisuuden työpaikkaa etsiessä.

DuuniExpon markkinointipäällikkönä toimii Jon Heikkinen. Heikkisen mukaan opiskelijat saavat projektista erityisesti hyvää kokemusta työelämää varten.

- Vaikka projekti koostuukin yksittäisistä työtehtävistä, pääsee projektin työntekijä näkemään kokonaisuudessaan, miten markkinointia organisoidaan. Ne opiskelijat, jotka ovat johtamisen ja viestinnän suuntautumisessa, saavat DuuniExpo -projektista arvokasta kokemusta myös markkinoinnin saralta
, toteaa Heikkinen.

Monipuolisia työtehtäviä markkinoinnin ja viestinnän parissa

Heikkisen mukaan markkinointi ja viestintä –tiimissä opiskelija pääsee tekemään useita hyvin erilaisia työtehtäviä.

- Tiimin vastuulla ovat muun muassa markkinointimateriaalien graafinen suunnittelu, mediatiedotteet, esittelykiertue alueen kouluissa, markkinointi sosiaalisessa mediassa sekä verkkosivuston suunnittelu ja päivittäminen. Parasta tiimissä on se, että jokainen pystyy itse vaikuttamaan työtehtäviinsä ja tekemään niitä asioita, joista on eniten kiinnostunut, kertoo Heikkinen.

Vaikka projekti on vasta alussa, olemme päässeet tekemään muun muassa lehdistötiedotteen, joka lähetettiin Lahden alueen ilmaisjakelu- ja sanomalehdille. Saimme arvokasta kokemusta viestinnästä, sillä kumpikaan meistä ei ollut aikaisemmin tehnyt lehdistötiedotetta. Tiedotetta oli mukava tehdä, sillä se ei ollut koulutehtävä muiden joukossa, vaan tiedotteella oli todellinen merkitys messujen tunnettavuuden luomisessa. Myös jatkossa työtehtäviimme kuuluu erilaisten tiedotteiden tekoa.

Tutustumista haasteelliseen online-markkinointiin

Tällä hetkellä meitä on työllistänyt eniten DuuniExpon ja Yrittäjyyspäivien online-markkinointi. Online-markkinointi tullaan toteuttamaan Google AdWords –verkkomainonnan avulla. Tarkoituksena on käyttää oikeaa rahaa erilaisten AdWords –markkinointikampanjoiden luomiseen.

Tehtävä on haasteellinen, sillä tiimissämme ei ole henkilöitä, joilla olisi kokemusta ohjelman käytöstä jo entuudestaan. Meidän tulee siis opiskella ensin itsenäisesti Google AdWordsin käyttöä, ja sen jälkeen toteuttaa markkinointikampanja. Emme kuitenkaan koe tätä mitenkään negatiivisena asiana, sillä online-markkinoinnin osaajia tarvitaan tulevaisuudessa.

Teksti: Salla Niskanen ja Janette Kämppi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti